آموزش نصب میکروفن دوربین مدار بسته ،در بعضی از دوربین های مدار بسته امکان ضبط صدا وجود ندارد یا بهتر بگوییم در بیشتر دوربین ها , برای اینکه ما بتوانیم صدای محیط را نیز ضبط کنیم احتیاج به دستگاه میکروفن داریم.

نصب دستگاه میکروفن زیاد کار پیچیده و مشکلی نیست فقط کمی دقت و تجربه می خواهد.

دستگاه های میکروفن زیادی با شکلها و اندازه های مختلف در بازار موجود می باشد که بنا به محیط پروژه می توانیم بهترین را انتخاب کنیم.

دستگاه میکروفن از یک قسمت که کار ضبط صدا را انجام می دهد و یک فیش AV و فیش منبع تغذیه تشکیل شده است.در تصویر زیر شما یک میکروفن را می توانید مشاهده کنید:

آموزش نصب میکروفن دوربین مدار بسته

تصویر بالا یکی از پر مصرف ترین دستگاه های میکروفن موجود در بازار می باشد.

روش نصب میکروفن بسیار ساده می باشد فقط کافیست سیم کشی برق و یک سیم از دستگاه DVR با مکانی که قرار است دستگاه میکروفن متصل شود بکشیم.

توجه داشته باشید باید دستگاه DVR شما دارای خروجی میکروفن به اندازه ورودی دوربین مدار بسته داشته باشد و هر میکروفن به خروجی کانال دوربین خود متصل کنید.دو واقع ممکن است بعضی دستگاه ها فقط یک یا دو ورودی میکروفن داشته باشند که در این مواقع باید این نکته را رعایت کنید که کدام دوربین می خواهید صدا هم ضبط کند و میکروفن را به ورودی همان دوربین وصل کنید.

آموزش نصب میکروفن دوربین مدار بسته

آموزش نصب میکروفن دوربین مدار بسته

مشکلی که در نصب میکروفن بسیار زیاد پیش می آید گرفتن نویز در روی صدا است.بیشر کسانی که میکروفن نصب می کنند به این موضوع توجه ندارند که اگر از سیم خوب استفاده نکنند ممکن است روی صدا نویز بگیرد و صدای خش دار داشته باشند.

بهترین راهکار برای رفع این مشکل استفاده از کابلهایی است که دارای شیلد هستند مثل کابل خود دوربین یعنی کابل RG58 یا RG59 .

راهکار بعدی توجه به مسیری که سیم میکروفن از انجا عبور می کند اگر در مسیر کابل برق وجود نداشته باشد هیچ اتفاقی برای صدا پیش نمی آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *