تنظیمات دستگاه dvr  برای ذخیره سازی تصاویر دوربین مدار بسته احتیاج به دستگاهی به نام dvr داریم که در آموزش های قبلی به آن اشاره کردیم و توضیحاتی در این باره داده بودیم.

در این بخش به حالت ها و انواع دستگاه ها می خواهیم اشاره کنیم:

کیفیت ضبط تصاویر

تعداد فریم در هر ثانیه

حالت های مختلف ضبط

تنظیمات دستگاه DVR

تنظیمات دستگاه DVR

دستگاه های dvr از لحاظ کیفیت به چند دسته تقسیم می شوند , یه این معنی است که رزولیشن ضبط تصاویر مختلفی دارند مثلا یک دستگاه با قابلیت D1 کیفیت صبط تصویری نسبت به CIF دارد و می تواند تصاویر را در اندازه بزرگتر ذخیره نماید.

تعداد فریم ها در dvr معمولا 25 فریم در ثانیه هستند , به این دستگاه ها real time گفته می شود .

تعداد فریم های دستگاه از این نظر اهمیت دارد که اگر تعداد فریم ها پایین باشد زمان بازدید از تصاویر حالت آهسته دارد مثل اینکه شما یک فیلم را دارید با حالت آهسته نگاه می کنید ولی اگر 25 فریم در ثانیه بتواند ذخیره سازی نماید تصویر مستقیم و بدون قعطی را می توانید مشاهده کنید.

برای دو مورد بالا قبلا به طور کامل توضیح داده بودیم,در این بخش می خواهیم به طور کامل به حالت های صبط تصاویر اشاره کنیم.

حالت های ضبط تصاویر در تنظیمات دستگاه dvr به چند روش که به ما خیلی کمک می کند تقسیم می شوند:

حالت مستقیم

حالت موشن

حالت قسمتی

حالت مستقیم احتیاجی به توضیح ندارد شما بعد از اتصال دوربین ها و قرار دادن هارد در دستگاه می توانید ذخیره سازی را انجام دهید.

حالت موشن :این حالت بیشتر برای منازل و محیط های اداری استفاده می شود.

منظور از موشن چیست؟حالت موشن به این منظور است که دستگاه را بر روی این حالت قرار می دهیم , در این حالت زمانی که جسمی از جلوی دوربین حرکت کند فقط شروع به تصویر برداری می کند.درست متوجه شدید این حالت طوری در دستگاه معرفی شده که مثلا بعد از گذشت 20 ثانیه اگر تصویر حرکتی نداشت ضبط متوقف می شود و با کوچکترین حرکتی دوباره شروع به تصویر برداری می کند.

در حالت قسمتی شما می توانید بخشی از تصویر را انتخاب نماید تا فقط همان قسمت ذخیره شود .این حالت فقط در بعضی موارد کاربرد دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *